AI nahradí všechny tvůrce her, tvrdí šéf vývoje NieR: Automata
Ne všichni to s pracovním vytížením v herním průmyslu pro lidi vidí růžově.
AI si jde pro práci lidí v herním průmyslu. To si myslí šéf vývoje kultovního NieR: Automata Yoko Taro. Podle známého herního vývojáře se časem kvůli AI stanou pracovní pozice lidí v herním průmyslu zbytečné. "Myslím, že všichni tvůrci her přijdou kvůli AI o svou práci. Za padesát let budou něčím podobným jako jsou pro nás bardi," přirovnával situaci aktuálních vývojářů k jiné nahrazené umělecké profesi.
"Myslím, že jednou dojde na změnu éry, kde lidé imitují své oblíbené styly tvůrců a místo toho budou generovat své vlastní scénáře. AI posoudí uživatelovy preference a úspěšně vygeneruje cestu, kterou se ta osoba může dál vydat a taky nabídne možnosti dalšího rozvoje," vysvětluje, jak může AI současné vývojáře nahradit. S pomocí umělé inteligence by tak mohly vznikat mnohem personalisovanější zážitky a taky v mnohem vyšším tempu. Odhady Tara ale samozřejmě míří hodně kupředu a... no létající auta taky pořád nejsou zrovna standard. Takže jak jsme se přesvědčili v historii, většinou je lepší se spíš držet s odhady budoucích technologií trochu při zdi.
Nedávno se o AI rozpovídal taky Dan Vávra. Ten byl ovšem o něco střídmější a řekl, že by AI chtěl ve své tvorbě využívat především k usnadnění některých zdlouhavých úkonů, aby před svým odchodem do důchodu ještě vytvořil co nejvíce her.
Ve světě umění je AI obecně dost kontroverzní téma. Nedávno způsobila poprask například kvůli Ghibli trendu a stávkují kvůli ní taky třeba herci vystupující v počítačových hrách.