Jedno z nejpopulárnějších herních studií na světě zasáhla tentokrát silná vlna kritiky. A může za to... samozřejmě AI.
Shrnutí
Studio Larian využívá při práci na Divinity AI
Fanoušci se na studio obořili a kritizují ho za využívání umělé inteligence
Vývojáři potvrdili, že žádný obsah tvořený AI se nedostane do hry
Má jít čistě o využití k tvorbě referencí, od kterých se mohou umělci odrazit při tvorbě concept artu
Larian Studios musí po velmi dlouhé době na výsluní řešit taky nějaký ten průšvih. A přitom ho způsobila naprosto nevinná poznámka o tom, jak studio pracuje na svém nejnovějším projektu. Při vývoji čerstvě oznámeného Divinity totiž studio hodlá používat AI a fanoušci to nenesou dobře. I když k tomu vlastně není moc důvod.
Studio sice samo využití AI přiznalo, ale prozradilo, že ačkoliv umělou inteliganci používá, je to jenom a pouze za účelem usnadnění některých procesů ve vývoji a do finální hry se produkty AI nedostanou. Fanoušky ale tohle ujištění moc neuklidnilo a Larianům dál spílají.
Šéf studia Swen Vincke dokonce později reagoval poměrně nevybírávým způsobem na backlash, který přišel na sociálních sítích. "Do řiti, nenahrazujeme autory konceptů AIkem. Máme tým 72 umělců a 23 z nich tvoří koncepty a ještě přijímáme další. Jejich tvorba je originální a jsem na ni velmi pyšný," vysvětluje na sociálních sítích.
"Ptali se mě na concept arty a využití Gen AI. Odpověděl jsem, že ho využíváme, abychom prozkoumávali různé možnosti. Nikdy jsem neřekl, že ho využíváme k tvorbě konceptů. To je práce umělců. A ti naši jsou na světové úrovni," korigoval dál Vincke s tím, že využití AI používá Larian především k tomu, aby studio pomohl pro referenci podobně jako Google nebo umělecké knihy.
Nově oznámené Divinity má být zatím nejambicióznějším projektem studia Larian. Půjde opět o tahové RPG, které se ale tentokrát vzdálí od DnD principů a bude mít svůj vlastní styl hratelnosti. Víc podrobností o něm ale zatím vývojáři nesdělili a neprozradili ani to, kdy ho máme očekávat.