Do Dragon's Dogma 2 přibyly po vydání mikrotransakce. Vývojáři si účtují i za fast travel a hráči zuří

Capcom • Capcom

Je to taková ošklivá a zlá nepěkná věc.

Vydání Dragon's Dogma 2 zatím provázela především chvála, ale nyní se na hru valí tvrdá kritika. Vývojáři do ní totiž po jejím vydání přidali mikrotransakce, které samozřejmě hráčům nejsou moc po chuti. Obzvlášť potom kvůli tomu, že jde o mikrotransakce, které přímo ovlivňují hru. Podobné praktiky v minulosti Capcom provozoval i u dalších her jako například další kultovní série vedoucího vývoje Hideaki Itsuna Devil May Cry, kde jste si mohli také zakoupit herní měnu a vylepšovat za ni své hrdiny. Věci, co si můžete koupit je sice možné získat i ve hře, ale některé z těchto zdrojů jsou poměrně vzácné a není to tak pouhé zkrácení grindu.

V tomto případě zašli ještě o krůček dál a peníze vás bude stát například i fast travel. Ten přitom podle Itsuna není ve hrách potřeba a hry, ve kterých je nutný, jsou podle něj pouze nudné. Nedostupnost fast travelu v Dragon's Dogma 2 Itsuno přímo hájil tím, že stačí cestu udělat dostatečně zábavnou. Ale nyní se ukazuje, že taky stačí si za její přeskočení nechat zaplatit.

Navzdory těmto neduhům i tomu, že hra má výrazné problémy s náročností na hardware, aktuálně se jí nejen na Steamu daří skutečně dobře. Dosáhla již téměř dvou set tisíc hráčů v jeden moment a to je teprve pátek kolem oběda a většina z nás stále tráví čas spíše prací než pobíháním po fantasy světě.

Je nutné podotknout, že počet hráčů je sice vysoký, ale hodnocení od hráčů jsou aktuálně nelichotivá právě kvůli mikrotransakcím a technickému stavu. Pouze asi čtyřicet procent z hodnotících dalo hře pozitivní hodnocení a její celkový průměr je aktuálně na smíšených recenzích.

Dragon's Dogma 2 vyšlo dnes na PC, PS5 a Xbox Series X/S.

Doporučujeme