Debutová hra MindsEye od studia Build a Rocket Boy se potýká s vážnými technickými problémy a vlnou kritiky ze strany hráčů. Navzdory očekáváním titul vyšel bez recenzí od médií a kontroverze kolem výroků vedení studia situaci ještě více vyhrotila.
Shrnutí:
MindsEye je debutová hra studia Build a Rocket Boy, založeného bývalým producentem GTA Leslie Benziesem.
Hra byla vydána bez zaslání recenzních kódů významným médiím, což znamená, že chybí profesionální recenze.
Uživatelské hodnocení na Steamu je smíšené, s přibližně 43 % pozitivních recenzí z celkových 854.
Hlavní kritika se týká výkonu, stability a chování AI; problémy hlášeny i na výkonných konzolích jako PS5 Pro.
Studio zveřejnilo, že pracuje nonstop na opravách a optimalizaci, s plánovanou aktualizací patch 3.
Mark Gerhard, co-CEO studia, vyvolal kontroverzi svými výroky o „placených“ negativních recenzích, později je zmírnil na tvrzení o „bot farmách“.
Studio čelí technickým i komunikačním výzvám a bude záležet na rychlosti a kvalitě jejich reakce, jak situaci zvládnou.
Smíšené uživatelské recenze a technické problémy
Uživatelské hodnocení na platformě Steam je zatím smíšené, s přibližně 43 % schválením na základě 854 recenzí, z nichž 484 je negativních. Nejčastější kritika směřuje na výkon hry, její stabilitu a chování umělé inteligence. Hráči hlásí řadu bugů a problémů s plynulostí, které se objevují i na výkonných konzolích, jako je PlayStation 5 Pro. Někteří uživatelé poukazují na snížený počet snímků za sekundu a neuspokojivou optimalizaci, přičemž srovnávají MindsEye s jinými tituly, které na stejné platformě běží bez problémů.
Reakce studia a plánované opravy
Studio Build a Rocket Boy na oficiálním Redditu oznámilo, že jejich vývojáři pracují nepřetržitě na opravách a optimalizaci hry. Uvedli, že plánují implementovat vylepšení výkonu v rámci aktualizace patch 3, jejíž čas oznámí do 24 hodin. Studio také zmínilo, že současné minimální požadavky na hardware jsou vysoké, ale pracují na zlepšení výkonu na běžnějších systémech i konzolích za využití nových funkcí Unreal Engine 5.6.
Kontroverze kolem výroků vedení studia
Vedle technických problémů se objevila i kontroverze kolem výroku Marka Gerharda, spoluzakladatele a co-CEO studia, který na oficiálním Discordu uvedl, že negativní reakce na hru jsou „100 % placené někým jiným“. Po ostré reakci komunity svůj výrok částečně zmírnil a uvedl, že spíše myslel na „bot farmy“ šířící negativní komentáře a dislike. Tento incident však výrazně poškodil pověst studia v očích hráčů.
Budoucnost MindsEye
V současné době tak MindsEye čelí významným výzvám jak na poli technickém, tak v komunikaci s komunitou, přičemž bude klíčové, jak rychle a efektivně studio dokáže problémy vyřešit.