LoL Patch 25.15 Preview

LoL Patch 25.15 Preview
PatchnotesZdroj: Riot
Michal Fedra
23. července 202520:18

Patch 25.15 pro League of Legends přináší sérii nerfů na šampiony, kteří těžili z předchozích buffů předmětů, a zároveň výrazně mění styl hraní za Rek’Sai. Buffy pro Kleda a Riven, úpravy u Corkiho, Illaoi a odstranění regenerace Barona v boji signalizují snahu Riot Games zpomalit power creep a vyvážit současnou metu.

Shrnutí:
  • Rek’Sai: Návrat true damage na E, přepracovaná ultimátka s větší spolehlivostí

  • Kled: Vylepšené možnosti remountu v týmových bojích

  • Riven: Plánovaný buff odložen kvůli opravě chyby

  • Nerfy: Alistar, Braum, Rell (příliš silní supporti), Bel'Veth, Master Yi, Irelia (zasaženi buffy itemů), Nilah, Pantheon, Quinn

  • Corki a Illaoi: Úpravy zaměřené na hratelnost a menší frustraci

  • Baron Nashor: Odstraněna regenerace životů během boje

  • Patch vychází: 30. července 2025

Patch 25.15 pro League of Legends, který vychází 30. července 2025, přináší po několika „power-positive“ aktualizacích výrazně nerfovací filozofii. Riot Games se tímto patchem snaží reagovat na nárůst síly u celé řady šampionů, zejména kvůli předchozím buffům na položky jako Kraken Slayer a Blade of the Ruined King. Hlavní pozornost si vysloužila Rek’Sai, která projde rozsáhlou úpravou stylu hry, dále také Kled a Riven, kteří se dočkají menší podpory po minulých nerfech.

Zásadní úpravy šampionů

Rek’Sai – Úplné přetvoření stylu

Rek’Sai dostává největší sadu změn v tomto patchi. Riot vrací true damage na její E – Furious Bite, což jí má pomoci více konkurovat v přímých duelech a méně se spoléhat na výbuchové poškození přes ultimátku. Právě R – Void Rush prochází přepracováním – bude méně assassin nástrojem pro rychlé zabití squishy cílů a více spolehlivou schopností využitelnou v různých situacích.
Cílem je udělat z Rek’Sai bojovnici s konzistentním výkonem, ne čistého assassin junglera.

Kled – Vylepšení remount mechaniky

Kled v minulém patchi ztratil téměř 1 % winratu, především kvůli novým mechanikám jeho spojení se Skaarl. Riot tak upravuje možnosti návratu na mount ve větších bojích, aby byl v týmových střetech konzistentnější a lépe odměňoval agresivní hru.

Riven – Odložení buffů kvůli bugfixu

Původně plánované částečné zvrácení minulých nerfů bylo odloženo – Riot chce nejprve dokončit opravu chyby na třetím úderu Q (Broken Wings), než se pustí do finálního balancování. V patchi 25.16 se očekává finální úprava.

Nerfy: Tank supporti a hypercarry pod tlakem

Alistar, Braum, Rell

Trojice tank supportů je aktuálně příliš silná na všech úrovních hry, zejména v profesionální scéně. Alistar je momentálně nejhranějším supportem v pro play, a Braum s Rell podobně dominují statistikám. Riot tak přistupuje k dalším nerfům, které sníží jejich kontrolu a defenzivní sílu.

Bel’Veth, Master Yi, Irelia

Tito šampioni výrazně těžili z buffů na Kraken Slayer a Blade of the Ruined King. Všichni dostanou nerfy zaměřené na early game, přičemž Riot ponechává část jejich síly v late game. U Master Yi navíc přichází menší kompenzace pro kritické buildy.

Nilah

Nejvýkonnější bot laner aktuálního patchu – Nilah – bude oslabena zejména v oblasti scalingu. Riot ovšem částečně zlepšuje její early game, aby zůstala hratelná i bez dominování v late fázi hry.

Pantheon (Jungle)

Očekávaný nerf z minulého patche byl odložen kvůli lokalizaci změn. Nyní přichází cílené úpravy pro jungle variantu, aby jeho tlak v rané fázi nebyl příliš dominantní.

Quinn

Quinn je momentálně nejúspěšnější top laner v ranked statistikách. Nerfy cílí na její schopnost čistit vlny v early/mid fázi, ale Riot zachovává její roli v boji díky ponechání AD scalingu.

Úpravy a experimenty

Corki

Corki je z pohledu Riot Games vyvážený, ale příliš silný na nízkou náročnost hraní. Úpravy cílí na snížení jeho výkyvů (spiků) při zachování jeho uživatelské přívětivosti.

Illaoi

Změny Vessel debuffu (duchové z pasivky) snižují frustraci pro soupeře, zatímco Illaoi dostává kompenzaci ve formě buffů do síly a použitelnosti. Riot se tím snaží zlepšit pocit z hraní za i proti tomuto šampionovi.

Baron Nashor: Konec náhodné regenerace

  • Změna: Baron přestává regenerovat životy během boje

  • Cíl: Zabránit frustraci z „zázračně přeživších“ Baronů a zvýšit férovost smite soubojů

  • Tato změna má přímý dopad na late-game rozhodování týmů a přináší větší důraz na kontrolu a správné načasování engage/disengage.

Partnerem novinek je Česká spořitelna.

Doporučujeme

Články z jiných titulů