Shawn Layden se rozpovídal o výhodách a nevýhodách exkluzivních titulů.
Shawn Layden si na podcastu What's Up PlayStation popovídal o tom, jak vidí exkluzivitu u velkých herních titulů. Ta se totiž stává velkým tématem s tím, jak PlayStation postupně pouští své korunovační klenoty na PC.
"Exkluzivita bude vždy důležitá. Pomáhá zvýraznit výhody vaší platformy a toho, co umí. Ale jak jste už na trhu zavedení a všichni ví, kde se pohybujete, důležitost exkluzivity klesá," vysvětluje Layden.
"Když vaše hra stojí přes dvě stě milionů dolarů, exkluzivita je vaší achillovou patou. Zmenšuje to vaše potenciální publikum. Obzvlášť pokud jste ve světě live service a free-to-play. Další platforma je prostě cestou k více lidem," pokračoval o tom, proč je nyní exkluzivita méně důležitá.
Zároveň také Layden zdůraznil, že Playstation nikdy nestál pouze na first-party titulech a šel jinou cestou než například Nintendo. "Playstaton nikdy nebyl poháněný first-party tituly. Když se podíváte na Nintendo a Segu v devadesátých letech, jejich first-party tvorba měla lví podíl. Playstation vždy začínal s third-party tituly jako klíčovou součástí svého fungování," komentoval.