Faker na Esports World Cupu vyjádřil přání, aby budoucí patche League of Legends více oceňovaly individuální dovednosti hráčů. Podle něj současná metagame příliš upřednostňuje týmovou souhru na úkor hvězdných momentů.
Shrnutí:
Faker volá po návratu k patchům, které umožní jednotlivcům více ovlivnit hru.
Současná metagame podle něj omezuje výrazné individuální výkony.
Vývojář Phroxzon hájí vyváženost, ale připouští složitost balancu.
Patch 25.16 přinese buffy i nerfy v džungli a úpravu předmětu Hexplate.
Riot Games chce zachovat pestrost a kreativitu metagame, i za cenu nerovnováhy.
Legendární hráč Lee “Faker” Sang-hyeok se na letošním Esports World Cupu vyjádřil k aktuálnímu stavu League of Legends. Podle něj se hra v posledních letech posunula směrem k přílišné týmové závislosti. To podle F akera omezuje možnost jednotlivých hráčů výrazně ovlivnit průběh zápasu, a tím i projevit vlastní skill.
Týmová hra na úkor hvězdných momentů
Faker zdůraznil, že velká část kouzla League of Legends vždy spočívala v tom, že špičkový hráč dokázal v klíčové chvíli sám zvrátit výsledek utkání. Současné patche podle něj tento prvek oslabují a zvyšují důraz na kolektivní souhru, což sice přináší strategickou hloubku, ale také ubírá prostor pro individuální výkony, které fanoušky často přitahují.
Debata mezi komunitou a vývojáři
O tom, jak má vypadat ideální balanc hry, se vedou vášnivé diskuse i mezi vývojáři. Matt “Phroxzon” Leung-Harrison, hlavní designér herní rovnováhy v Riot Games, nedávno na sociálních sítích uvedl, že si váží současné vyváženosti. Zároveň ale uznal, že najít správný poměr mezi týmovým a individuálním vlivem je jednou z nejtěžších výzev v herním designu.
V minulosti byli v metagame silní “carry” šampioni, kteří dokázali sami rozhodovat zápasy. Dnes je většina postav vyvážena tak, aby nebyla příliš dominantní, což podle některých veteránů hře ubírá na dynamice.
Patch 25.16: Posílení a oslabení v džungli
Připravovaný patch 25.16, který má vyjít 13. srpna, přinese významné změny především pro hráče džungle. Posílení se dočkají Brand, Nautilus a Sylas, kterým se zrychlí čistění táborů. Rek’Sai a Zyra dostanou rovněž buffy, díky nimž mohou být v určitých situacích atraktivnější volbou.
Naopak Jarvan IV, Nocturne, Trundle a Xin Zhao čeká nerf. Cílem je snížit jejich dominanci a otevřít prostor pro širší škálu picků. Zajímavostí je i úprava předmětu Hexplate, který se má stát častěji využívanou volbou pro agresivní hráče s dobrým načasováním útoků.
Riot: Rovnováha není jediný cíl
Phroxzon už během letošního Mid-Season Invitational upozornil, že i když by teoreticky bylo možné dosáhnout stavu, kdy jsou všichni šampioni dokonale vyvážení, není to primární cíl vývoje. Riot Games klade důraz na pestrost a kreativitu metagame, aby se hra neustále vyvíjela a nabízela nové strategie.
Vývojáři tedy balancují mezi snahou o férové prostředí a zachováním momentů, kdy může individuální dovednost zazářit. Jak se tento poměr vyvine v dalších patchích, ukáže až čas – a možná i tlak hvězdných hráčů, jako je Faker.