Google, Amazon a další jsou hrozbou pro herní průmysl, říká bývalý šéf Playstationu
Shawn Layden si myslí, že společnosti, které přicházejí do herního průmyslu zvnějšku, jsou pro jeho budoucnost velkou hrozbou.
Velké společnosti a jejich vnikání do světa počítačových her podle bývalého šéfa Playstationu Shawna Laydena není pro herní průmysl vůbec dobrou zprávou. Svoji myšlenku sdělil Layden během rozhovoru na Investment Summitu v Seattlu. Mluvil také o svých dalších obavách. "První věc je, že konsolidace může být nepřítelem kreativity. Myslím si taky, že zvyšování nákladů v herním průmyslu může být existenciální hrozbou pro nás všechny. A potom také příchod barbarů u bran," popisoval své hlavní obavy o herní průmysl Layden.
"Když se podíváme na velké hráče, všichni si říkají, že gaming přináší miliardy dolarů ročně. A chtějí si ukrojit svůj podíl. A proto tu nyní máme Google, Netflix, Apple nebo Amazon, kteří se přesně o to snaží a narušují průmysl," kritizoval vstup světových zábavních gigantů na herní trh. Jako příklady potom použil hudbu i filmy v souvislosti s Applem a Netflixem. "Apple všechny přesvědčil, že 99 centů za píseň je dobrý nápad. Netflix zase zcela změnil filmový byznys, který se do té doby točil kolem chození do kina. Nakoupil licence a začal lidem všechno posílat přímo domů," vysvětloval, že vstup velkých společností na různé trhy přináší jejich zásadní změny.
Zvláštní prohlášení z úst člověka, který vedl právě Playstation, můžete si říkat. Ten přece patří Sony a to taky nebyla na počátku herní společnost. Totéž platí i pro Xbox. Dva z aktuálně největších hráčů na trhu herních zařízení. A přesně něco takového padlo i jako odpověď Laydenovi. Ten sice uznal, že to je pravda, ale oponoval faktem, že Sony si bylo jasně vědomo svých limitací v době, kdy vstupovalo na herní trh.
Vědělo prý, že nemůže jenom tak vstoupit na trh a začít dělat hry tak jako SEGA či Nintendo, ale že potřebuje další. Že se musí zaměřit na third-party tvorbu. Ne vzít lidi z jiné divize a říct jim "a teď budeme dělat do her". A tak se dalo do spolupráce s EA, Namco, Square, Activision a dalšími. Naopak v současné době podle něj přicházejí giganti do herního světa s myšlenkou "Máme své značky. Hry vydělávají peníze, tak pojďme dělat a nabízet hry. Jak těžké to může být?". Dříve už se o to pokoušela s touto filozofií například filmová studia jako MGM, Fox a Sony Pictures. Jak se ale ukázalo, dělat hry není tak snadné.
Jaký je váš názor na vstup technických gigantů na trh s počítačovými hrami? Může pohlcování giganty, finanční náročnost pro malá studia a šíření herních služeb být nakonec zhoubou herního průmyslu?