Herní blockbustery jsou neudržitelné, tvrdí bývalá producentka God of War
God of WarZdroj: God of War
Necpěte do toho stamiliony dolarů. Prostě dělejte zábavné tituly i když nebudou mít desítky hodin a vypadat revolučně, vyzýva producentka Meghan Morgan Juinio.
Shrnutí
Velké herní projekty začínají přerůstat vydavatelům přes hlavu, tvrdí producentka Meghan Morgan Juinio
Hry by se podle ní neměly soustředit na segmenty, které výrazně zvyšují jejich cenu
Radši se prý mají soustředit na zábavný základ hratelnosti
Velkým blockbusterům dává producentka za vinu také velké vlny propouštění. Ceny vývoje jsou totiž podle ní neudržitelné
Vývoj velkých herních AAA projektů je podle bývalé producentky Meghan Morgan Juinio neudržitelný. Juinio v minulosti pracovala v Sony Santa Monica na sérii God of War a podle ní jsou hry s obřími rozpočty až příliš finančně náročné na vývoj. "Myslím, že je to neudržitelné z hlediska nákladů na vývoj. V posledních letech docházelo k obrovskému množství propouštění a velká část z toho byla na západě USA. Je jasné, že je to i vysokými náklady. Velcí vydavatelé budou muset hledat nové cesty," vysvětluje.
"Ve finále si myslím, že se stejně vracíme jenom k tomu, že hry by měly být hlavně zábavné. Udělat prostě něco skvělého, co dosáhne toho, co potřebujete. Můžete mít hru, která bude vypadat nejlíp na světě, bude mít nejlepší soundtrack a vyhraje BAFTA ceny za audio, ale pokud to nebude zábavné, bude to k ničemu a je jedno jestli ta hra stojí 2 miliony nebo 500 milionů. A tady by se měli velcí vydavatelé zamyslet a dělat hry, které budou prostě zábavné. Nemusí mít čtyřicet hodin, nemusí být revoluční. Prostě musí být zábavné," pokračuje.
Její slova ostatně potvrzují i menší týmy, které nejen letos dokázaly dosáhnout obrovských úspěchů. Příkladem může být Clair Obscur, Peak nebo třeba Hollow Knight: Silksong. Velkou obtíží pro menší tvůrce ale aktuálně je taky přesaturovaný trh. Her vychází víc než kdy dříve a menší tituly jsou tak taky hůř dohledatelné.