Po tolika letech se k nám vrátil nefalšovaný Battlefield a s ním i notná dávka nostalgie. Jedná se o nejlepší multiplayer letošního roku?
Co bereme
Nekompromisní multiplayerový zážitek
Vyvážený gameplay
Skvělý technický stav
Portal a komunitní obsah
To si nechte
Technické chybky a bugy
Nudná singleplayerová kampaň
Čekačka na Battle Royale
8 /10
Už je to pěkná řádka let, co jsem se naposledy sešel s pěti kamarády na Discordu a odpočítávali jsme spuštění serverů u nějaké hry. Stačilo pár minut a cítil jsem se opět jako za časů Bad Company 2, kdy jsme všichni naskočili do hry a začali pobíhat ve všudypřítomném chaosu. Přesně o tomhle ty hry jsou, říkám si. G-Fuel, nadávky a nefalšovaná zábava.
Battlefield 6Zdroj: EA
První večer s Battlefieldem 6 se u mě změnil v improvizovaný válečný deník. Přísahám, že jsem si šel „jen na hodinku“ zastřílet. O čtyři hodiny později jsem ještě pořád držel bod A a poslouchal, jak se pod těžkou palbou láme betonová fasáda. Jen abych za pár sekund seděl v tanku a kropil nepřátele z pozice kulometčíka. Battlefield tohle umí: z úplných drobností udělá nezapomenutelné „jen v Battlefieldu“ momenty. Šestka se k nim vrací s překvapivou jistotou a skoro nám dává zapomenout na ten kiks jménem Battlefield 2042. Skoro.
Multiplayer: absolute cinema
Už po betě jsem vlastně přesně věděl, co čekat. Je to Battlefield tak, jak ho známe a milujeme. Bez zbytečných Battle Passů (zatím), pobíhajících klaunů či ufounů, a s maximálním důrazem na autentický zážitek. Minute-to-minute gameplay je nejlepší, jaký série měla za dlouhé roky: nefalšovaný chaos, kde vzduchem sviští kulky, nad hlavou burácí stíhačky a všude je řev postřelených kamarádů pod padajícími kusy budov. Pocit ze střelby je yummy, zbraně působí skvěle, animace lahodí oku. Jak tak rádi říkáme - je to absolute cinema.
Battlefield 6Zdroj: EA
Mapy jsou povětšinou tak akorát velké, přehledné a hlavně stavěné pro to, aby se na nich děly příběhy. Zničíš stěnu a vyrobíš si průchod, který fakt něco znamená. Přesto pořád nečekej Bad Company 2 totálku, kde celé domy padaly jako domino. Šestka si drží kontrolovanější destrukci - působí efektně a takticky, ale není to přehnané. Na druhou stranu, rozhodnutí zahodit staré konzole očividně uvolnilo ruce: prostředí se bortí chytřeji a hra běží stabilněji. “Postavili jsme základ, se kterým můžeme pracovat,“ říká technický ředitel. Je to poznat. Dostanete se do pouštních oblastí, městských uliček i do zasněžených kaňonů. Další mapy mají navíc dorazit relativně brzy spolu s prvním rozšířením obsahu. I Battle Passy však slibují velmi kontrolované novinky, takže půjde hlavně o nové mapy, zbraně a customizační prvky, aby se vše drželo autentického feelu.
Šestka si drží kontrolovanější destrukci - působí efektně a takticky, ale není to přehnané.
Kdybych měl Battlefield 6 popsat zjednodušeně, je to spíš vypiplané než převratné. Vývojáři totiž vrátili všechno, co funguje. Návrat ke klasickým třídám, méně „hrdinských“ postav a víc tlaku na spolupráci, to všechno dělá zápasy čitelnější a týmovější. Třídy byly lehce přepracovány, většinou jdou ale dobrým směrem a člověk může hru popadnout a okamžitě hrát, aniž by se musel hrabat v tutoriálech. Největší rozpor prozatím budí rozhodnutí otevřít všechny zbraně všem třídám, nikoliv je tématicky zamknout podle toho, za koho hraješ. Osobně je mi to po chuti, Battlefield je pro mě o tom pohrát si se zbraněmi a užít si je, a rozhodně nechci být limitován, když zrovna jako Medik chci pobíhat s SMGčkem. Zkrátka to má své výhody i nevýhody.
Progres je tu navíc smysluplný a je spousta způsobů, kterými postupovat kupředu. Levelit samotný profil, jednotlivé zbraně či plnit výzvy ve specifických režimech.
Výběr režimů je klasický a bohatý. Od velkých hodinových konfliktů v Conquestu či All-out Warfare až po rychlé střety v Rushi či TDM.
Když už jsme u režimů, výběr je klasický a bohatý. Od velkých hodinových konfliktů v Conquestu či All-out Warfare až po rychlé střety v Rushi či TDM. Je tu od všeho trochu, ale všichni víme, že pointa Battlefieldu vždy byla a bude v megalomanských bitvách, kde hraje roli taktika a přemýšlení. V žánru, který se poslední roky honí za milisekundami TTK a parkourovými cirkusy, působí BF6 jako pevnější střed. I to je důvod, proč se hra tak rychle vyhoupla do špičech žebříčků a proč se o ní mluví jako o návratu formy.
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Kampaň: jednou a dost
Nebudeme se tvářit, že singleplayer je důvod, proč si tenhle díl pořídíš. Kampaň je funkční, ale nevýrazná, s několika adrenalinovými sekvencemi a solidní režií z pohledu „kino na víkend“, jenže bez momentu, který by se zaryl pod kůži. Tradiční boj jednotek NATO proti nepřátelské frakci, umírající vojáci a politické lži. Nic, co bychom dřív už neviděli, bohužel bez hlubšího smyslu i kontextu. Kdybych ze singleplayeru nedostal zajímavé skiny a další chuťovky do multiplayeru, vlastně bych ho ani nezapnul. Je tu prázdný příběh, prázdné emoce a jediné, k čemu je to dobré, je menší trénink předtím, než se vrhneš do online boje.
Battlefield 6Zdroj: EA
Hříchy startu a jak se s nimi žije
Battlefield 6 se při startu nevyhnul tradičním porodním bolestem. Některé EA účty vyhodily zvláštní výzvu k nákupu neexistujícího DLC, což zablokovalo přístup. Studio se omluvilo a přidalo boostery a Battle Pass jako kompenzaci. Do toho dorazil Day 1 patch s 200+ úpravami oproti betě - od vyvážení zbraní a spawn pointů po grafické detaily. Upřímně? Tohle bych před lety pokládal za „no jo, EA“. Dneska to beru jako realitu velkých on-line titulů. Důležité je, že změny jsou rychlé, čitelné a v praxi znatelné. A z hlediska optimalizace vlastně hra až na výjimky funguje skvěle, běží plynule a skoro nikdy jsem neměl problém se okamžitě připojit k serverům.
Battlefield 6Zdroj: EA
Battlefield býval vždycky audiovizuální monstrum. Šestka to potvrzuje. Frostbite je zkrátka nádhera a pokud máš železo, které hru utáhne na maximální detaily, máš se na co těšit. Grafika nepůsobí exhibicionisticky, ale čistě a věcně - právě tak, aby nechala vyniknout to hlavní: čitelnost prostoru a chaos, který má řád. Žádný zbytečný ray-tracing, ale obří vlna částicových efektů, zahlcujících obrazovku a prvotřídní ozvučení, které Battlefield vždy uměl. Výbuchy duní, všude kolem ducají podrážky, v rádiu volají medika a do toho všeho občas lehce vykoukne známý soundtrack, aby podtrhl důležitý moment.
Plynulosti pomáhá také nejnovější DLSS 4.0 a Nvidia Reflex, takže jsem se bez problémů dostal přes 100 FPS, a že je to sakra znát. Obecně plynulost je v podobné hře naprosto stěžejní a i na režimu Balanced jsem se bez problémů dostal nad 60 FPS. Ultra grideři se samozřejmě budou spokojit s režimem Performance, který v mém případě znamenal hraní při cca 125 FPS, takže umírání bylo krásně plynulé.
Je Battlefield 6 Worth It?
Battlefield 6 není revoluce, ale je to přesvědčivý návrat k tomu, co na sérii milujeme: velké bojiště, špičkový gameplay, destrukce, která má taktické následky, a zápasy, z nichž si pamatuješ mikro-příběhy. Multiplayer je stavěný na stovky hodin a jsem zvědav, co vývojáři přinesou dál. Technicky jsem měl nejméně trápení za dlouhé roky a když už se něco pokazilo, přišla záplata rychle. A ano, je to „jen“ výborně udělaný Battlefield. V roce, kdy si spousta stříleček plete rychlost s kvalitou a novinky s TikTok trendy, to zní jako málo. Mně to po dnech nonstop hraní připadá jako největší kompliment.