Nebezpečné modely předplatného herní průmysl neposunou, tvrdí bývalý šéf SIE

Nebezpečné modely předplatného herní průmysl neposunou, tvrdí bývalý šéf SIE
Shuhei YoshidaZdroj: PlayStation
Martin Havel
Martin Havel
29. května 202515:38

S předplatným bychom to nemuseli daleko dotáhnout. Populární model prý herní průmysl nikam neposune.

Shrnutí
  • Bývalý prezident SIE si myslí, že předplatná mohou mít v budoucnu velmi negativní vliv na herní průmysl

  • Obává se především situace, kdy se z předplatných stane hlavní způsob získávání her

  • Podle Yoshidy by potom byl průmysl svázaný požadavky provozovatelů služeb a malí vývojáři by nemohli realizovat své inovativní nápady

  • Zdůrazňuje taky, že vývojáři s předplacenými službami za zády a zaručenými příjmy z nich mají výhodu, která bude dělat situaci těžší pro indie third party vývojáře

Bývalý prezident Sony Interactive Entertainment Shuehei Yoshida se rozpovídal na téma předplatných v herním světě. Myslí si, že pro další rozvoj herního průmyslu mohou předplatná být nebezpečná a výrazně ovlivnit jeho vývoj, pokud se s nimi nebude pracovat opatrně. Důvodem je to, že vývojáři, jejichž hry mají komfort podpory ze strany předplacených služeb jsou v lepší pozici a pro vývojáře třetích stran bude těžší tento rozdíl překonávat.
"Pokud bude pro lidi časem jediná cesta ke hraní her předplatné, může to být velmi nebezpečné. V takové chvíli budou právě vlastníci těchto služeb diktovat, jaké hry můžou být vytvořeny. To je nesmírně riskantní. Vždycky budeme potřebovat nové nápady, které mohou zkoušet menší vývojáři. Ale jestli budou tohle diktovat velké společnosti, nemyslím si, že se herní průmysl bude posouvat," vysvětluje svůj pohled Yoshida.
Následně se pustil taky do porovnání PlayStationu a Xboxu. Ještě než s ním ale začal, upozornil na to, že jako bývalý zaměstnanec PlayStationu má samozřejmě zkreslený pohled na věc. PlayStation Plus ale považuje za dlouhodobě zdravější variantu, protože v předplatném nejsou first party hry zdarma hned v den vydání. To dává do kontrastu s Game Passem, který do své služby umisťuje i ty největší blockbustery svého portfolia od prvního dne.
Je sice pravda, že hry jsou dnes pořád dostupné ve všech formách, ale předplatná jsou na velkém vzestupu a čím dál méně hráčů je ochotných za hry platit plnou cenu, když je mohou získat za pár šupů, které vloží do měsíčního předplatného.
Partnerem novinek je Česká spořitelna.

Doporučujeme

Články z jiných titulů