Recenze druhé řady seriálu Halo. Prznění loru a přecitlivělý Master Chief

Halo • Halo

Již v první řadě dokázal seriál Halo udělat z jednoho z největších videoherních badass týpků přecitlivělou holku. Druhá série tuto myšlenku rozvíjí a przní lore ještě trochu víc.

Halo

Miluji Halo, rád zabíjím ufouny a nezastavím se bez ohledu na to, jaké šílenosti mimozemský arzenál přinese. Seriál se mi už proto v první sérii tak moc nelíbil, že jsem ho dokoukal s jistým sebezapřením a myšlenkou: „Když ho nedodíváš, nemůžeš nadávat uvědoměle.“

Halo - Season 2

Druhé sérii jsem přeci jen chtěl dát šanci. Protože „prý je lepší“, jsem někde zaslechl. No jo, ale povídalo se i o tom, že mám v Africe bohatého příbuzného nebo 5G vysílače šíří covid. Nakonec jsem si řekl, že když to zhlédnu a napíšu recenzi, aspoň mi mé utrpení někdo proplatí a navíc si hejtování užiju.

Zmatek, co na fanoušky kašle

Slyšel jsem hodně názorů, že to třeba není dobré Halo, ale je to dobrý seriál. Zde je můj velký nesouhlas. Na plivání do obličeje jsou fanoušci snad zvyklí, ale zde se připravte na to, že Master Chief nenosí zbroj obecně většinu doby, události jsou zde vyprávěny naprosto odlišně a ONI (Office of Naval Intelligence – prostě vedení lidské armády) budete nyní nesnášet ještě víc.

Přišlo mi, že příběh skáče od jedné linky ke druhé, abyste se v něm pokud možno vyznali co nejméně

Z předchozí řady tu máte Master Chiefa, který pořád fňuká o tom, kým je, je neposedný a rád všem ukazuje svou líbeznou tvář, zatímco ztrácí důvěru ostatních. Covenanty, kteří dávají lidem co proto, moc nefackuje, ale opět zde figuruje hlavně nezajímavá Makee a od lóru odkloněný Arbiter (ačkoli stále doufám, že to není ten Arbiter). Je tu i Halsey, co se hrabe v pozůstatcích po Forerunnerech (pradávné rase) a takový ten gangsterský černý Sparťan.

L-R Pablo Schreiber as Master Chief and Kate Kennedy as Kai in Halo episode 7, Season 2, Streaming on Paramount+. Photo Credit: Adrienn Szabo/Paramount+

Přišlo mi, že příběh skáče od jedné linky ke druhé, abyste se v něm pokud možno vyznali co nejméně. Halo je, co si budeme povídat, ve své podstatě přímočará akčňárna. Na pozadí toho všeho se však vypráví zajímavý příběh. Zde akce ustoupila vyprávění, kde se tvůrci rozhodli, že sice dobře vypracují vizuál ze hry, ale ostatní věci jsou otevřené volné interpretaci. Něco jak kdybyste vyprávěli alternativní historii, kde Julius Caesar je zástupcem anglického bordelu za války růží.

Bez akce a náboje

Mně zde bohužel ve výsledku nic nezaujalo, spíše rozčílilo. Seriál má pár světlých momentů, které se musely hned následně zkazit. Master Chief tu má několik opravdu skvělých akčních scén, ale místo toho, aby to seriál rozvíjel, mu párkrát vedení jeho skvělý zásah skoro vyčinilo.

Halo - Season 2

Člověka prostě mrzí, že z toho obrovského arzenálu, co mají tvůrci ze hry k dispozici, se nevyužije téměř nic. Že silná témata ze hry jsou tady interpretována různě. Seriál navíc sám neví, co chce. Přišlo mi, že je v jistém nekonečném rozjezdu a vlastně se scény opakují, jen za jiné situace. Hlavní téma je tu vzdor proti špatně fungujícímu systému, a nějak se to omílá pořád dokola.

Tohle je prostě katastrofa, kterou od úrovně Uwe Bolla zachraňují jen kostýmy, vizuální efekty a dobré provedení těch pár akčních scén

Jsou tu epizody, které když skončí, mi nedají dojem, že jsem něco prožil. Spíš, že jsem nahlížel, jak se tým nerozhodných scénáristů snažil napatlat dohromady spoustu nápadů. Že se to nějak protklo v poslední epizodě, která překvapivě ani nebyla moc špatná, mi přišlo spíše jako jistý zázrak. Ale dobré momenty tak nějak spočítám na prstech jedné ruky.

Zlomit radši hůl i nad pokračováním?

Snad to nebude znít jako spoiler, nicméně fanoušci ví a pro neznalce je to jen slovo. Byl tu nástup Floodů. Úplně jiný než ve hře, ale vlastně působil docela hustě. A ukázalo se zde Halo. Sice jen krátce a ne jako v loru, ale ve svém závěru byl Master Chief tím pravým Chiefem. Něco tedy napovídá, že třeba, ale jen třeba, se tvůrci snaží na kvalitách hry alespoň mírně stavět.

A já si říkám, že vlastně po všech urážkách se strany filmařů jsem se nakonec dostal do bodu, kdy možná pár epických sci-fi scén ze své oblíbené herní ságy ve třetí sérii uvidím. Ale bojím se doufat. Tohle je prostě katastrofa, kterou od úrovně Uwe Bolla zachraňují jen kostýmy, vizuální efekty a dobré provedení těch pár akčních scén.

Jen málokomu se podařilo ukázat, že na původní fanoušky naprosto dlabají tak dobře, jako tvůrcům seriálu Halo. Druhá série je ukázka hrůzy a urážek na konto fanoušků. Pár momentů nejen nic nezachrání, ale ani ten nejlepší moment zde není zcela bez chybičky.

Partnerem rubriky Recenze je ASUS.