Recenze hry Suicide Squad: Kill the Justice League. Superhrdinská šeď

Rocksteady Studios

Superhrdinové se pomátli, dokáže je někdo zastavit?

Suicide Squad

Existují hry, na které se neskutečně těšíme a počítáme dny do vydání, ale také hry, na které se, jak to povědět slušně, až tak moc netěšíme. Nebo možná ještě přesněji, kterým příliš nedůvěřujeme. Je ovšem s podivem, že zrovna Suicide Squad: Kill the Justice League vývojářského týmu Rocksteady Studios patří obecně do druhé ze zmíněných kategorií. Vždyť přeci mají tvůrci na kontě úžasnou a téměř nepřekonatelnou sérii Batman Arkham. Byly veškeré obavy zbytečné, anebo se skutečně naplnily ty nejčernější scénáře?

Zrod další legendy?

O tom, že Rocksteady Studios skutečně umí tvořit komplexní a vymazlené hry asi netřeba pochybovat.  Autoři nás přesvědčili v roce 2009, o dva roky později, a nakonec i v roce 2015, kdy byla netopýří série završena. Je těžké si potom nějakým racionálním způsobem vysvětlit obrovské profesní selhání v podobě aktuální novinky.

Suicide Squad: Kill The Justice League

Nebudeme chodit okolo horké kaše, tahle rádoby superhrdinská akce díru do světa neudělá. Ba naopak, bude mít co dělat vyhrabat se z šedého průměru. Tak nějak jsme to ovšem na základě prvotních videí očekávali. Suicide Squad: Kill the Justice League je typickým produktem live service titulů, kterých se v poslední době na svět dere více, než by bylo vlastně potřeba. Kam se poděla vývojářská poctivost a všechen ten cit pro detail, který zdobil předchozí díla Rocksteady? Jak mohlo devítileté čekání vyústit v tak nezajímavý a plochý herní zážitek?

Za tímto zklamáním vidím dvě základní chybná rozhodnutí. V prvé řadě je to nepříliš silná značka. Neberte mě špatně, ale Suicide Squad se svojí velikostí a prestiží rozhodně nemůže rovnat konkurenčním superhrdinským akcím, což se nepříznivým způsobem propisuje do celkového přijetí.

Charisma je mocná zbraň

Přestože se autoři snaží následovat komiksovou potažmo filmovou předlohu, výsledkem je bohužel chaotický a nepříliš chytlavý příběh s bandou průměrných hrdinů v hlavní roli. Nechci nikoho urážet, ale King Shark zkrátka nikdy nebude mít takové charisma, jako např. Batman nebo Spiderman. Hlavní hrdinové zkrátka nejsou tak zajímaví, aby dokázali táhnout celou hru jen tak. Ano, najde se tu pár vtipných hlášek a anti-hrdinství je také občas in, celou hru to ale uživit nedokáže.

Suicide Squad: Kill The Justice League

Rocksteady Studios protentokrát díky slabší značce nemohli naplno spoléhat pouze na hlavní hrdiny. To hlavní by se tak mělo odehrávat v rámci vyprávění, herního obsahu a hratelnosti jako takové. Jenže to se bohužel také neděje. Suicide Squad je mírně nadprůměrný titul, který hraje až příliš nápadně na jistotou. Klasický live service titul bez jakékoli hloubky či přidané hodnoty.

Suicide Squad: Kill the Justice League je mírně nadprůměrný titul, který hraje až příliš nápadně na jistotou

Samotný příběh začíná pět let po událostech Batman: Arkham Knight. Současným dějištěm se stává Metropolis, který si vybral bláznivý arcilotr Brainiac coby terč svého podlého útoku. A aby toho nebylo málo, tradiční ochránci spravedlnosti se totálně pomátli a změnili stranu. Na scénu tak přichází antihrdinové Harley Quinn, Captain Boomerang, Deadshot a King Shark, kteří si chtějí užít pár minut slávy. Jako hráči si můžete vybrat jednoho konkrétního hrdinu nebo dle libosti přepínat, a to klidně během hraní, ovšem mimo souboje. Tento prvek do hry vnáší potřebnou dynamiku a variabilitu.

Každý z hrdinů nabízí jiné dovednosti a přednosti, ovládání je ale velice podobné. Každou postavu lze pochopitelně individuálně vylepšovat, přidělovat í body do stromu dovedností či spravovat tučný gear. Suicide Squad je o bohatém gearu, kostýmech, gestech a celkově o zbytečnostech. To hlavní, zábavná hratelnost, poutavý příběh a kvalitní obsah bohužel chybí. I když nutno přiznat, že vývojáři humorem nešetřili a hlavní postavy hláškují jedna radost. Je však více než pravděpodobné, že tento styl humoru nebude pro každého.

Ze střechy na střechu

V rámci otevřené herní mapy se po světě přesouváte z jedné čtvrti do druhé, zde vymlátíte kupu nepřátel, něco seberete a opět se přesouváte jinam. Neustále budete poletovat po městě a dělat to samé dokola, jen v mírně pozměněné formě.

Suicide Squad: Kill The Justice League

Titul trpí na úmornou recyklaci herní náplně a poměrně rychle se stává stereotypním. Samotný souboj je místy i zábavný, naneštěstí se ale rychle vyčerpá. Poměrně nešťastným řešením je až zbytečně platformově pojatý boj. Bojištěm jsou totiž povětšinou střechy výškových budov, mosty apod. Na klasický combat tak můžete zapomenout. Veškerá akční složka se odehrává za letu, skoku apod.

Titul trpí na úmornou recyklaci herní náplně a poměrně rychle se stává stereotypním

Mimo samotný příběh je k dispozici řada výzev, vedlejších úkolů a prostoru pro vylepšování či nakupování dodatečného gearu. Opět se ovšem jedná o klasický standard, který v ničem nepřekvapí.

O něco lepší dynamiku titul získává v případě hry více hráčů. K dispozici jsou čtyři hlavní postavy, na výpravu se tak můžete vydat až se třemi kamarády. A jak už to tak bývá, kooperativní akce je vždy o něco zábavnější a titul zde dostává nový rozměr. V takovém případě si lze užít poměrně slušnou legraci a bezhlavou akci, herní náplň se ovšem nemění a novinka od Rosksteady je stále plochou záležitostí. V případě klasického singleplayeru je váš tým ovládán umělou inteligencí, na kterou je celkem překvapivě spolehnutí. Vaši parťáci vás dokážou podržet, a dokonce i oživit v případě nutnosti.

Už je konec?

Suicide Squad: Kill the Justice League jsme recenzovali na konzoli PS5 a nezaznamenali jsme žádné větší technické nedostatky. Titul běží poměrně obstojně, i když po grafické stránce se žádné orgie rozhodně nekonají. Pochválit musíme řadu pěkně zpracovaných dynamických cut-scén, skvělé animace obličejů a v mnohém smysl pro detail, který je občas zahlcen všudypřítomnými světýlky a power-upy. Obecně je to ale zatraceně málo. A nezachrání to ani snaha zavděčit se fanouškům prací s lore.

Suicide Squad: Kill the Justice League Trailer

Celkově jde totiž o titul, který ničím nevybočuje ani ničím nepřekvapí. Ba naopak, hra na jistotu v kombinaci se slabší značkou vede k rychle zapomenutelnému zážitku. V rámci kooperace si pravděpodobně užijete více zábavy, ale i tak je to od tak vyhlášeného studia celkem zklamání.

Suicide Squad: Kill the Justice League splňuje veškeré předpoklady průměrné live service hry se super hrdiny v hlavní roli. Nezáživný příběh, generická a repetitivní herní náplň s důrazem na kooperativní hratelnost a množství balastu, který začne nudit dříve, než se hra rozjede. Tohle čekání nás bohužel neuspokojilo, dočkali jsme se totiž snadno zapomenutelné akce. Pokud ale máte po ruce pár kamarádů a volných večerů, zabavit bezstarostnou akcí umí.