Riot představil nové změny pro League of Legend sezónu 2026

Riot představil nové změny pro League of Legend sezónu 2026
League of Legends Season 2026Zdroj: Riot
Michal Fedra
1. prosince 202520:52

Rok 2026 přinese League of Legends největší změny za poslední roky. Riot Games kompletně přepracovávají Summoner’s Rift, přidávají revoluční Role Questy, vrací hře strategičtější tempo a upravují ranked systém i ovládání. Nová sezóna hráče zavede do zářivé Demacie a otevře dveře k zcela novému způsobu hraní.

Shrnutí:

  • Nová sezóna tematicky přesunuta do Demacie + nové skiny a cinematic.

  • Masivní změny Summoner’s Riftu – dřívější spawny, Faelights, návrat starých mechanik.

  • Odstranění Atakhana i Feats of Strength.

  • Crystalline Overgrowth a přepracované pláty věží.

  • Role Quests posilující toplane a ADC, úpravy pro všechny role.

  • Změny v ranked systému včetně Aegis of Valor, lepší férovosti a návratu duoQ.

  • Swiftplay zrychlen a vylepšen pro učení mechanik.

  • WASD movement doladěn, přes 100 bugů opraveno.

Vývojáři Riot Games představily změny a vylepšení pro sezónu 2026 v LoL. Hlavními tématy nové sezóny bude změna ranked systému, swiftplay, WASD ovládání hry a mnoho dalšího.

Season 1 roku 2026

V této první kapitole následujícího roku se přeneseme z krvavých a černočervenou barvou nasáklých ulic a planin Noxu do království které je Noxu přesným opakem a velkým rivalem a to tedy do Demacie. Demacie je tak jak už jsem řekl opakem Noxu. Je to království naděje, jednoty a spravedlnosti. Mapa se promění do tónů bíle, zlaté a modré, které jsou pro Demacii tak známé. Tyto změny do hry přinesou nové skiny v tomto tématu. Ve videu jsou vidět skiny na Taliyah, Nautiluse, Cho'gatha a Morganu. Cinematic pro tuto sezónu nás přenese do zlaté éry Demacie a představí šampiony, kteří tuto dobu tvoří, jako například Garen, Lux, Galio a Jarvan IV.

Změny Summoner's Riftu

Ve hře se Riot bude snažit cílit na staré časy League of Legends a jeho taktizace. Ve videu uvedli, že se hra za posledních pár let začala točit jen okolo důležitých cílů, jako jsou draci, herald a baron. Proto chtějí hru vrátit tam, kde byla kdysi, kdy splitování a sieging dělaly největší rozdíl ve hře. K tomuto se chtějí vrátit a zakomponovat to do moderního playstilu lolka. A díky tomuto dělají velké změny na důležitých neutrálních cílech, turretách a farmení. Také chtějí změnit impact linek na hru tak, aby měla každá role stejný podíl na vyhrané hře, což v této době není.
První velkou změnou bude dřívější start hry. Monstra v jungli a minioni se nově budou spawnovat o 35 sekund dříve, což znamená omezení pro early invady, které teď budou muset být mnohem propracovanější.
Další změnou je hraní okolo vize, která spočívala hodně na junglerech a supportovi. Změnou tedy bude umožnění každému z hráčů efektivněji pokládat wardy, hlavně pro toplane a sidelane mid. Proto Riot přidává Faelights. Jsou to lokace, které přidají bonusovou vizi wardám na určitých místech. Některá místa budou k dispozici už na začátku hry, ostatní se objeví až po elementární proměně mapy.
Třetí změnou je odstranění Atakhana z důvodu přeobjetivování hry. Prostě a jednoduše se moc bojovalo o neutrální cíle a nezaměřovalo se na reálnou samostatnost hráčů. S Atakhanem ze hry také odchází Blood Roses. S odstraněním Atakhana se vrací starý spawn time barona na 20. minutu hry, což by mělo vrátit smysl soubojům o draky a jiné části mapy pro získání výhody do lategame.
Další odstraněnou mechanikou ze hry jsou Feats of Strength. Jako důvod vývojáři uvedli, že si myslí, že dokážou vyvinout lepší herní systém, který hráčům dovolí více individuálně ovlivnit hru. Do hry se tak vrátí více goldů za first blood a first turret.
Další novinkou je Crystalline Overgrowth, což je efekt, který je podobný runě Demolish, ale bude se projevovat po celé mapě. Tyto krystaly budou každých pár minut růst na každé z věží a udělí bonusové poškození po prvním útoku na věž. Damage se bude odvíjet od toho, kolik krystalů na věži stihlo vyrůst. Což by mělo pomoci ostatním championům, kteří se ve hře ocitnou pozadu, anebo nemají takové DPS. Demolish se vrací do své původní podoby, a to v podobě bonusového damage věži po třech útocích do ní. Nově budou mít všechny věže bonusové pláty, tak jako first turrety. Bonusové goldy z turrety se tedy rozdělí do plátů a nebudou uděleny najednou.
Demolish
Demolish
Do pozdějších fází hry bude menší změnou úprava respawn ratu minionů na kratší čas pro lepší obléhání věží. K tomu se váže i změna maximálních životů po respawnu nexusových věží, které se nově vrátí jen s 35 % životů.
Největší změnou tohoto roku budou Role Quests. Tyto upgrady budou podobné jungle itemům nebo druhému vylepšení support itemu. Tyto questy budete moci splnit zabíjením minionů, šampionů, ničením věží, anebo zabíjením epických monster. A ještě rychleji tyto úkoly splníte, když je budete plnit na své lince, kterou dostanete v lobby. Hlavním důvodem pro tyto questy je posílení toplane a ADC. Tyto role jsou teď nejslabší a odměna za splnění questu bude tedy hodnotnější.

Questy dle rolí:

  • Top:jako bonus dostanete další summoner spell, a to přesně teleport. Pokud však již teleport máte, tento summoner se přemění v mnohem silnější a po teleportu vám udělí shield. Jako další budete dostávat o něco málo více XP a zvýší se level cap na lvl 20.

  • Mid: za dokončení vašeho úkolu dostanete tier 3 upgrade bot zdarma a rychlejší recall.

  • ADC: tato role, na rozdíl od toplane, která dostává bonusové XP, bude dostávat bonusové goldy za jakýkoliv zdroj peněz. S tímto množstvím peněz se otevře sedmý item slot, který bude obsahovat vaše boty, tak aby jste měli dostatek místa pro další itemy.

  • Jungle: v úvodních fázích hry se zpomalí jungle clear pro zmenšení nabourání linek early gangy. Smite bude dávat více damage, tak aby neutrální cíle nemohl vyžrat jen tak někdo. Po dokončení questu budete z velkých monster dostávat více goldů a XP.

  • Support: supporti jsou prý už dostatečně silní, takže dostanou jen dodatečný slot na control wardy a slevy na tyto wardy a více goldů po čas zápasu, tak aby drželi lépe tempo s ostatními hráči.

Tyto změny mají pomoci šampionům k dosažení power spiku v pozdějších fázích hry. Tyto změny by měly kompletně zadupat lane swapy do země.
Nové itemy které se do hry vrací nebo jsou úplně nové:
  • Nový assassin item 55 AD, 22 lethality, 15 AH - poskytuje extra damage do monster a turret po takedownu

  • Snowbow 50 AD , 25% Crit Chance - zvyšuje AD podle vzdálenosti od cíle + extra range za takedown

  • Mananomicon 90 AP, 300 Mana, 10 AH - aktivní item, který posiluje spelly za 2x mana cost

  • Scepter of bonking 250 HP, 60 AP, 20 AH, 25% AS - Bonusový damage a 2x on-hit efekt

  • Emblem of All-inning 40% AS, 25% Crit Chance, 4% Mov Speed - poskytuje ult haste a attack speed bonus

  • Blood sphere 60 AD, 5% Omniwamp, 20% Tenacity - poskytuje omniwamp za takedown

  • Buff engine 200 HP, 10 AH, 25 Armor, 25 MR - po udělení CC poskytuje auru s buffem

  • Mantle of the twelfth hour 600 HP, 15 AH - postupně healuje, přidává movement speed a tenacity

  • Superbell 250 HP, 8% HSP, 1000 Mana, 100% Mana regen - nový tear item pro enchanter supporty

Změny v ranked systému:

  • zkrácení čekání v queue

  • zvýšení férovosti v zápasech a trestání intení a griefingu

  • přidání climb indikátoru který ukáže jak rychle roste váš rank v načítání hry

  • nový MMR systém propojený mezi soloq a flexy tak aby se rank pohyboval tak nějak stejně s maximálním rankem v soloq

  • změny s autofil systému: pokud dostanete autofill na nějakou roly systém by měl automaticky doplnit autofill na stejnou roli v protějším týmu, a pokud se tohle nestane tak aby aspoň mělo být v druhém týmu stejné množství jako ve tvém

  • pokud při autofillu obdržíte hodnocení alespoň C nebo lepší automaticky se aktivuje systém Aegis of Valor, který při prohře neodebere žádné LP a při výhře LP zdvojnásobí

  • V Champ selectu budou zkrácené animace a čas na picknutí šampiona tak aby byla tato fáze kratší

  • ve většině regionů se vrátí duoQ až do challengeru

Swiftplay se v jednoduchosti zrychlí a nabídne lepší možnosti jak se učit rychle a efektivně nové šampiony a mechaniky hry pro začátečníky, ale i zkušené hráče.

WASD movement:

Za prvních pár týdnů testování vývojáři zachytili cca 100 bugů. Vývojáři tyto bugy odstranili a pracují ještě na opravách Nunu bugu, který je mnohem složitější než ostatní. K této nové možnosti pohybovat se pomocí kláves vývojáři připojili i úpravu pro dynamic locked kameru, u které si teď budete moci nastavit vlastní rychlost pohybu podle vlastní potřeby. Na dalších vylepšeních Riot pracuje, jako například vlastní keybind na specifické šampiony, které by se hru od hry měnily s tím, kterého šampiona hraju.
Partnerem Novinek je Česká Spořitelna.

Doporučujeme

Články z jiných titulů