Riot Games vstupuje do světa sběratelských karetních her s ambiciózní novinkou Riftbound, zasazenou do univerza League of Legends. Hráče čeká unikátní mechanika dominance nad bitevním polem, šampioni s vlastním stylem a sběratelsky atraktivní karty.
Karetní hra pro 2–4 hráče zasazená do světa League of Legends
První sada Origins nabídne 377 karet, včetně alternativních artů a foil verzí
Základem je dominance nad bitevním polem, nikoliv klasické snižování HP
Karty se dělí na unit, spell, gear, legend, champion a battlefield
Každý hráč ovládá jednoho šampiona s vlastním stylem a barvami
Inovativní runový systém místo many
Preview sezóna běží do 18. července 2025, vydání očekáváme na podzim
Riot plánuje kompetitivní scénu i online podporu
Každý hráč má šampiona a balíček 40 karet (unit, spell, gear…)
Hraje se o kontrolu bitevního pole – drž ho, sbírej body
Runy jsou základní zdroj, který každý tah přidává „palivo“ pro hraní karet
Můžeš je buď dočasně „tapnout“, nebo trvale obětovat a poslat do „run decku“ pro silnější efekty
V každém kole hraješ, vykládáš jednotky, aktivuješ schopnosti, čaruješ nebo vybavuješ – a hlavně se snažíš přetlačit soupeře na battlefield
377 karet: 298 běžných a tzv. overnumbered bonusovky
6 typů karet: Unit, Spell, Gear, Champion, Legend, Battlefield
Každá karta má svou foil verzi (lesklou), včetně signovaných rarit
Overnumbered karty – vyšší číslo než 298, někdy i s podpisem umělce
Alternativní arty pro vybrané šampiony (např. Vi, Ahri, Yasuo)
Proving Grounds Box nabídne 4 připravené balíčky – ideální pro začátečníky, ale neobsahují sběratelské verze
Deckbuilding a rozdělení karet podle typu a „barvy“ (v Riftboundu zvané domény)
Sběratelské prvky: foil karty, alternativní arty, rarity, podpisy autorů
Důraz na kombinace a synergie mezi kartami
Strategické plánování s cílem ovládnout hru
V Riftbound nejsou životy – vítězíš ovládnutím bitevního pole
Místo many se používá runový systém s jednorázovým nebo trvalým využitím
Každý balíček je postavený kolem jednoho konkrétního šampiona
Cíl hry se více podobá kontrole území než přímému útoku na soupeře