Recenze hry Skull and Bones. Pirátské dobrodružství, které nesplnilo očekávání

Skull and Bones • Skull and Bones

Hra, která se vyvíjela tak dlouho, že se opakovaně myslelo, že je zrušena, je tady. Můžete být pirátem, který grindí, plundruje, a to pořád dokola!

Skull and Bones

Dost možná tím nejlepším dílem série Assassin’s Creed je čtvrtý díl s podtitulem Black Flag. Mimo jiné kladné aspekty zaujal převážně tím, že vedle chození po mapě, jak je v sérii běžné, máte svou vlastní pirátskou loď a plundrujete, budujete vlastní flotilu, pijete rum, kupujete si lehké děvy … zkrátka přesně to, co byste jako piráti chtěli dělat!

Obří úspěch hry vedl k myšlence, že by bylo možné odstranit to chození za panáčka, ale také ten rum a lehké děvy. Prostě zaměřit celou hru na loď, její úpravy a vylepšování, umístit to do většího světa a ještě k tomu přidat multiplayer. Myšlenka ne úplně špatná, jen různé problémy s vývojem nakonec vedly k tomu, že hra je tak nějak ve všem horší.

Pirát v arkádových šarvátkách

Hned v první vlně by bylo hodno zmínit, že hra není oproti Black Flag vlastně příliš inovativní. Základní hratelnost je téměř shodná. Rychlost ovlivňujete tím, že roztáhnete nebo zatáhnete plachty. Největší zrychlení vám ubírá výdrž, která je celkem zásadní, jelikož skrčení se a krytí před nepřátelskou palbou je na výdrži závislé také. Můžete se zde každopádně pomocí consumables rychle opravit i nabrat výdrž.

Skull and Bones

Pokud vám krytí a utíkání moc nesvědčí a jste spíše pirátský Leeroy Jankins, máte zde spousty druhů zbraní. Můžete narážet jako staří Řekové a střílet různými druhy kanónů. Od běžných po speciality jako je bombardování. Všechny se mírně liší, ale shodnou se v tom, že na natočení lodi závisí, zda jimi můžete střílet a zde navíc nově dochází i náboje.

Hra není oproti Black Flag vlastně příliš inovativní. Základní hratelnost je téměř shodná.

Možností, jak upravit loď je zde oproti Black Flag značně více, samotná propracovanost hratelnosti je však dle mého názoru o něco horší. Black Flag měl dost dobrou fyziku a hezky si pohrál s prvkem náhody. Střílení kanónů doleva ukázalo plochu, kde se účinnost lišila. Lodě byly dost odolné a pokud jste nešli vyloženě po slabé kocábce, byly boje zpravidla dost intenzivní.

Na moři nejste sami

Tady jsou děla terče, které jen přesouváte. Boje jsou krátké a budete obvykle bojovat s přesilou. Fyzika zde sice je, používání větru je skvělé hratelnostně i fyzikálně. Nárazy však lodi skoro nic nedělají, asi i proto, že bojujete často v malé oblasti, a výzva všeobecně vychází z toho občas nenápadného číslíčka ukazujícího level. Zkrátka typické MMO.

Skull and Bones

Souboje lodí jsou pořád zábavné a sdružovat se s ostatními piráty je příjemnou novinkou. I když nemáte piráty mezi přáteli (a tím nemyslím stahování na torrentu), můžete ostatní svolat na pomoc. Moře však ztrácí určité kouzlo tím, kolik lodí tam je. Singleplayer je podporován, ostatně Esc vám hru dokonce zastaví. Krása z průzkumu nicméně zmizela, zbývá honba za úkoly a expy.

Výzva všeobecně vychází z toho občas nenápadného číslíčka ukazujícího level. Zkrátka typické MMO.

Občas se zrovna multiplayer nevyvede dobře a už se mi stalo, že jsem vyjel z přístavu, za kterým hned byla bitva a vyšší level lodi mě rozstřílel za pár vteřin jak cedník. Moře je plné jak Lidl, když nakupují důchodci a atmosféře to zrovna nepomáhá.

Stereotypní život piráta

Hře vzalo opravdu hodně to, že zde už jako človíček moc nechodíte. Respektive můžete zakotvit a jít na nákupy, jelikož nic jiného v přístavu ale vlastně neděláte, je to pouhé zbytečné zdržení. Napínavé aktivity jako nalodění a boj s posádkou lodi nebo odstřelování pevnosti a následně boje v ní, nemluvě o průzkumu ostrovů po svých, zde nejsou. Něco jako příběh zde v podstatě neexistuje. A náplast je odvarem původní zábavy.

Skull and Bones

Je to jak kdybyste si koupili Kinder vajíčko, a uvnitř žádná hračka nebyla. Když se nalodíte na jinou loď, proběhne jen krátký filmeček a je to. Když dobýváte pevnost, musíte jen ničit přicházející lodě. Ony ty úkoly jsou také jen o získání předmětu, lovu ryb nebo boji. Jedinou inovativnější věcí je něco, co je naopak dost otravné…

Nekonečné grindování, dokud se z toho nezblázníte.

Suroviny, suroviny, suroviny, to je oč tu běží. Britové dobyli půlku světa, aby koření nepoužívali, vy se plahočíte po ostrovech, abyste pomocí jednoduchých quick-time eventů těžili suroviny. Abyste pomocí dalekohledu zjišťovali, jaká loď má zrovna to, co potřebujete. Protože zde se z mně nepochopitelného důvodu vše řeší přes crafting, což znamená nekonečné grindování, dokud se z toho nezblázníte.

To vše pro nový vzor vlaječky?

A jaká je vaše motivace? Nová loď nebo nové skiny? Vlastně ano. Je tu toho habaděj. Můžete změnit nejrůznější detaily, využít různorodé zbraně a lodě tentokrát mají i svou úlohu, ať je to tank, damage dealer nebo podpora. Přes všechny špatnosti hry, pokud vám kýčovité pirátství s monotónní hratelností vlastně sedne, máte tu dost prostoru, jak se vyřádit z customizačního hlediska. Dokonce na palubě můžete mít i kočku.

Skull and Bones

Dlouhé roky vývoje se podepsaly na tom, že hra je graficky v mnoha ohledech zastaralá. Mně se přesto líbí. Svět má živé počasí, celkem pestré lokace a ničit lodě po práci je vlastně příjemné. Dost tomu nahrává parádní soundtrack, který je obecně asi tou nejlepší částí hry. Technicky mi fachala relativně obstojně, ačkoli nějaké bugísky by se našly.

Ono ve výsledku je Skull of Bones smutný příběh hry, která nemá otřesný nápad a občas, jen občas, uvidíte tu její lepší stránku. To, co mohlo být. Místy, jen místy, jsem se do ní ponořil. Bohužel tu vlastně není důvod, proč to hrát, máte-li již Black Flag, a 70 dolarů je...no dost přehnané.

Verdikt

Vezměte Black Flag, udělejte to arkádovější, odstraňte chození, přidejte grindování a vše zabalte do arkádové hratelnosti. Skull and Bones je promarněný koncept, který místy zabaví, ale obecně je mnohem horší než svůj vzor a všechny neduhy se za cenovku 70 dolarů těžko odpouští.

Doporučujeme