Vymřou POPky? Společnost se topí v dluzích a budoucnost vidí nejistě
Funko POPZdroj: Funko POP
Nejpopulárnější sběratelské figurky nejsou tak populární, jak by potřebovaly.
Shrnutí
Společnost Funko vyrábějící POP figurky má finanční problémy
Její dluhy se vyšplhaly na 241 milionů dolarů
V posledním kvartálu byla navíc společnost v mínusu
Velký dopad na její fungování měly například "Trumpovy" celní války
Panují pochybnosti, zda bude společnost v dalším roce schopná dál fungovat a dostát svým závazkům
Společnost Funko trápí výrazné problémy s dluhy, které se dostaly už na téměř čtvrt miliardy dolarů. Dluh tedy jenom od konce minulého roku narostl o 60 milionů dolarů. "Existují silné pochyby o tom, zda bude společnost schopná pokračovat v následujících dvanácti měsících," píše se v nejnovější finanční zprávě společnosti. Vypadá to tak, že Funko je skutečně v existenciálním ohrožení.
Spoelčnost taky odhalila, že pozměnila svoji dohodu s JPMorgan Chase bankou v červenci a snažila se získat čas, který by využila na refinancování svého dluhu za zvládnutelnějších podmínek. Vypadá to ale, že existuje velká šance, že prostě nebude své dluhy v dalším roce schopná splácet. "Z dlouhodobého hlediska jsem nejvíc nadšený z množství příležitostí k přetransformování společnosti k růstu. Máme strategickou výhodu společnosti budované 27 let a chceme toho využít k dalšímu budování našeho odkazu a vztahu s komunitou," mírní obavy nový CEO Josh Simon.
Čísla ale vypovídají, že ani výhled do budoucnosti není příliš pozitivní a muselo by dojít ke skutečně zásadní změně. Minulý rok se ještě Funko mohlo pochlubit profitem 8 milionů dolarů. V posledním kvartálu je ale v mínusu milion dolarů. Vliv na to, jak se společnosti vede má samozřejmě například přehlcení trhu, ale důležitým krokem byla také celní válka vyvolaná americkým prezidentem Donaldem Trumpem. "Díky" ní totiž ceny levně vyráběných figurem musely jít nahoru.
Své naděje aktuálně Funko spojuje například s velkými launchi jako je Stranger Things nebo Wicked: For Good. A taky... loot boxy. Kind of. "Plánujeme nové inovativní zážitky. Chceme prodávat Bitty Pop produkty skrze automaty a přidat k nim i element překvapení," tvrdí funkcionáři společnosti. "Jsem ve funkci teprve 60 dní, ale už teď vidím, jak silná naše značka je a jaký má potenciál k růstu. Například u KPop Demon Hunter budeme mít jediné licencované figurky během vánoční sezóny. Chceme dál růst do dalších fanouškovských základen," zůstává CEO společnosti optimistický.
Celkové zmizení figurek POP zůstává nepravděpodobnou variantou. Daleko realističtějším scénářem je, že se figurek prostě ujme někdo jiný, kdo nepříznivé situace využije k převzetí značky. A i kdyby ne, figurek je tolik, že nejspíš ještě dlouhé roky budeš řadu z nich vídat při nejmenším na internetových obchodech a bazarech.