Vyzkoušeli jsme akční pecku Stellar Blade. Fanoušci náročných soubojů se mohou opatrně těšit

Stellar Blade • Stellar Blade

Základ je solidní, ale vše stojí na tom, jak se bude hra později rozvíjet.

Už koncem tohoto měsíce se do světa vydá Stellar Blade. Nová akční exkluzivita ze stáje Playstationu, která by měla přinést pořádně vydatný chod zábavy všem fanouškům nekompromisních soubojů na blízko. Vývojáři z SHIFT UP Corporation už ukázali hru ve zkušební verzi a my jsme tak ochutnali, abychom zjistili, zda tahle korejská holka k nakousnutí bude poživatelná.

Konec lidské nadvlády

K příběhu se zatím nemá moc smysl rozepisovat, protože demo z něj příliš neodhaluje. V zásadě vás čeká jenom hodně letmé odhalení úvodní pasáže, ve které se EVE vydává se svým týmem na Zemi a bojuje s nepřátelskou rasou Naytiba.

Ta je tvořená různými tvory, kteří ale mají jedno společné. Jsou zatraceně nebezpeční. Samotné přistání na planetě není příliš hladké a tým zaznamená obrovské ztráty, které navíc ještě umocní boje s mocnými nepřáteli. Hlavní hrdinka jako jedna z přeživších bojuje o svůj život a prožívá strašné momenty, když její parťáci mizí přímo před jejíma očima.

Asie je ze hry hodně cítit a nejvíce právě ve stylu vyprávění příběhu

Je nutné podotknout, že do Stellar Blade určitě není záhodno jít s očekáváním, že dostanete naservírovaný fantastický a epický příběh jako v "západním" stylu akčních adventur typu God of War. Asie je ze hry hodně cítit a nejvíce právě ve stylu vyprávění příběhu. Připravte se tak na určitou dávku momentů, které nepůsobí příliš přesvědčivě a spíš jsou trochu kýčovité a přepálené. Prostě takové to patetické "NÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ", když hrdinovi zemře někdo blízký. Zatím je ale otázkou, jestli to pro hru bude na škodu, nebo jí to propůjčí osobité kouzlo.

Tohle si půjčím

Stellar Blade se vydává podobnou cestou jako třeba série Star Wars Jedi a nesnaží se být příliš osobitou a originální hrou. Od konkurence si půjčuje to, co funguje a skládá si z toho vlastní domeček. Tu si půjčí systém parry ze Sekiro: Shadows Die Twice, tam zase systém úložných bodů ze souls žánru a jinde dnes již poměrně běžný nápad s nebojujícím pomocníčkem, který slouží především jako pomyslný stroj na dialogy během pobíhání světem. Styl filmečků, když se ukazují noví nepřátelé zase připomíná Devil May Cry a takto by se dalo pokračovat ještě dál.

Stellar Blade

Z toho, co jsme doposud měli možnost okusit to vypadá, že hledání inspirace u konkurence zde nebude na škodu a může fungovat velmi obstojně. Soubojový systém má několik základních mechanik, které se vzájemně doplňují a dělají ze soubojů jednu velkou efektní jízdu.

Akce a chirurgická přesnost

Vaším denním chlebem ve Stellar Blade bude klasická kombinace - lehké a těžké útoky, vykrývání a parry. Jak už jsem zmiňoval výše, hra hodně staví na systému perfektního parry. Podobně jako v Sekiru, i zde mají nepřátelé u svého health baru několik teček, které postupně mizí při perfektním odražení útoků. Když jsou všechny kuličky pryč, dostanete možnost zasadit extrémně silný úder.

Z dále získávaných dovedností potom máte možnost si osvojit také například perfektní uhnutí na poslední chvíli a při správném načasování se můžete dostat soupeři za záda. Pak jsou tu další speciální dovednosti, které můžete využívat jednou za čas a daly by se přirovnat třeba k runovým útokům z God of War. Stellar Blade ve svém bojovém systému tvoří skutečně zajímavý mišmaš, který ale rozhodně není špatný.

Stellar Blade

Kdybych měl něco vytknout, tak snad jenom to, že na hru, která staví na častém odrážení útoků je hra poměrně tuhá v reakcích. Některé animace jsou totiž poměrně zdlouhavé a na rozdíl od konkurence nemůžete většinou začít vykrývat kdykoliv. Ale to bude nejspíš pouze záležitost toho dostat hru do rukou a přidává to jistou nutnost taktičtějšího přístupu k soubojům, protože každý nepromyšlený útok vás nechává zcela otevřené vůči těm nepřátelským.

Inspirace u souls žánru je jen částečná

Systém checkpointů je podobný souls hrám a jejich bonfirům. Ve Stellar Blade ovšem nepřicházíte o zkušenostní body a nemusíte se tak bát, že vaše porážka v boji by znamenala pár kroků zpět. Jinak je funkčnost ale věrná pomyslné předloze. Resetují se vám zásoby léčení, znovu se objeví nepřátelé a také máte možnost u automatů vylepšovat své dovednosti či nakupovat pomůcky, které se vám hodí v boji.

S klidným srdcem lze říct, že to i na nižší úrovni nebude procházka růžovým sadem

Taky je nutné podotknout, že v kontrastu se souls hrami, Stellar Blade nabízí možnost volby obtížnosti a i ne úplně zkušení hráči si tak mohou přijít na své. S klidným srdcem ale lze říct, že to i na nižší úrovni nebude procházka růžovým sadem. Demo nabízí maximálně střední obtížnost a už u ní je cítit nutnost vědět co děláte. Na zběsilé mačkání tlačítek a víru, že ono se to nějak rozseká tak velmi rychle zapomeňte.

Stellar Blade Demo_20240401000737

Ve světě, který je poměrně lineární najdete spoustu různých odboček a cestiček, které lze prozkoumávat. Zvídaví a pozorní hráči se tak dočkají velkého množství uliček, díky kterým si trošku napakují svůj inventář a obohatí své možnosti. Tu a tam najdete například nějakého člověka, u kterého bude kód k odemčení dveří, jindy najdete rovnou nějakou součástku. Většinou to ale také znamená, že se musíte prosekat skrze nějaké ty nepřátele navíc a je tak potřeba dobře zvažovat, kde odbočíte a kde to za riziko smrti nestojí. Sem tam se objeví také drobný platforming, ale ten zatím působil spíše jako páté kolo u vozu a jeho poněkud "líné" vyznění ve mě budilo dojem, že pokud by ho ve hře bylo hodně, bude spíše na škodu.

Kouká se na to hezky, ale audiovizuální orgie nečekejte

Stellar Blade si už od prvního momentu získalo pozornost hráčů mimo jiné i tím, že hlavní hrdinka má poněkud výrazné sekundární pohlavní rysy. Ano, pokud si nejste jistí, znamená to že má pořádný zadek. Ostatně, pokud si hru budete chtít udělat opravdu těžkou, můžete zvolit takřka průhledný obleček, ve kterém uvidíte téměř vše, ale cenou za to bude větší zranitelnost. To je ale malá cena za krásu, no ne? Teď už ale přestaňme simpit a zaměřme se na ostatní stránky audiovizuálního zážitku.

Stellar Blade

Stellar Blade po grafické stránce vypadá dobře, ale nedosahuje úrovně největších ryb v rybníku herního průmyslu. Nasvícení scén je většinu času poměrně mdlé a nepůsobí nijak výjimečně. Naopak je všude cítit spíše šeď, která je ale do jisté míry cílená a způsobená deštěm a postapokalyptickým městem plným betonu. To vše potom doplňuje jemný hudební podkres, který zatím asi není příliš na místě hodnotit, protože se nám dostalo jenom letmé ochutnávky. Hra však sází spíše na klidnější hudbu při průzkumu a trochu v tomto stylu připomíná Nier: Automata.

Těšme se, ale opatrně

Stellar Blade z úvodní pasáže, kterou demo nabízí, působí jako svěží přírůstek do světa akčních titulů, co patří do velmi oblíbené skupiny her. S trochou nadsázky se dá říct, že jde o korejský eintopf toho nejlepšího, co se v žánru objevuje a dá se očekávat, že výsledek by mohl být velmi podobný Star Wars Jedi. Hra, která si půjčuje od konkurence, nedělá sice věci lépe než ti, u kterých se inspiruje, ale jako celek to funguje dobře. Pokud takový výsledek hra skutečně přinese, můžeme se těšit na plnou verzi. Zatím ale opatrně. Hodně bude záviset na tom, jak hru rozvinou nové dovednosti, které se v ní budou postupně získávat. Na to, že šlo o demo, které nabízí jenom prostý základ ale hra rozhodně ukázala slušnou variabilitu a pokud strom dovedností vše rozvine a ještě znásobí plynulost hry, budou milovníci akčních soubojů mít zase chvíli co dělat.

Doporučujeme