Witcher 4 cílí optimalizaci pro konzole. Series S bude prý oříšek

Witcher 4 cílí optimalizaci pro konzole. Series S bude prý oříšek
Witcher 4Zdroj: CD Projekt Red
Martin Havel
Martin Havel
16. června 20257:30

Čtvrtý Zaklínač má na konzolích běžet hladce. Podaří se vývojářům naplnit ambiciózní plán?

Shrnutí
  • CD Projekt Red bude prioritně cílit optimalizací Witchera 4 na konzole

  • Vývojáři se chtějí vyhnout potížím, které provázely Cyberpunk 2077

  • Na konzolích aktuální generace by měla hra běžet na 60 fps

  • Největší obavy mají tvůrci z optimalizace pro Xbox Series S

Vývojáři z CD Projektu Red se rozpovídali Witcherovi 4 a taky o svém Unreal Engine 5 demu pro Digital Foundry. Vývojáři se podle rozhovoru chtějí vyhnout stejným chybám jako v případě Cyberpunku 2077. Toto srovnání se ostatně nabízí, protože hra pravděpodobně vyjde v období přelomu konzolových generací. Tentokrát hra prý nemá mít problémy s optimalizací a technickým zpracováním.
Pomoci k tomu má především to, že CD Projekt změní svůj přístup a místo cílení především na PC bude své priority směřovat právě na konzole, aby zajistil stabilních 60 fps. Vývojáři si ale zároveň uvědomují, že v případě Series S půjde o velmi náročný úkol. Já bych ho označil spíš za nemožný. Na druhou stranu je nutno podotknout, že pokud si někdo koupí slabší verzi konzole, asi ho snímková frekvence tolik netrápí. "Řeknu jen to, že 60 fps bude rozhodně extrémně náročné na Series S. Řekněme, že je to něco, co teprve musíme vyřešit," vyjadřují se tvůrci.
Witcher 4 má před sebou ještě dlouhou cestu. Hra je aktuálně ve fázi vývoje plnou silou studia CD Projekt Red a bude v ní nejspíš ještě dlouho. Titul má totiž vyjít nejdříve v roce 2027 a dost možná se ho dočkáme ještě později.
Partnerem novinek je Česká spořitelna.

Doporučujeme

Články z jiných titulů