Dojmy z Gamescomu. Hráli jsme Warhammer 40,000: Mechanicus II, vylepšené Heroes v temném sci-fi světě
9. září 2024, Vojtěch Matušinský
Tahových strategií není nikdy dost. Mechanicus se na ně dívá trochu odlišně. Tady jde hlavně o hrdinu. Své originální mechaniky však zasazuje do časem prověřených systémů, které znáte třeba z Heroes 3.
Temný vesmírný svět Warhammeru 40,000 je častou lokací pro nejrůznější hry. A pokud neholdujete akčním hrám jako Space Marine, třeba vás potěší Mechanicus 2. Na rozdíl od prvního dílu přidává novou rasu, více map, a tím i více možností, jak hrát a jak se bavit.
Pokud jste, stejně jako já, první díl nehráli, je to volně přirovnáno k Age of Wonders nebo Heroes of Might and Magic 3, ale ve vesmíru s mechanikami soustředícími se hlavně na hrdinu. Vývojáři jsou zapálení, hra vypadá zajímavě… na co se tedy můžeme těšit?
Mechanoidi proti vesmírným zombíkům
Drsně znějící Mechanicus odkazuje na technicky založenou rasu, která si zakládá na vědění a v minulém díle bojovala proti Necronům, jakýmsi hvězdným zombíkům. Necroni se totiž uvedli do spánku, aby někdy v budoucnu ovládli vesmír, a občas se nějaká jejich buňka probudí, což je nepříjemné probuzení pro všechny okolo.
Ve druhém díle se probouzí Vargard Nefershah za Necrony a proti ní stojí Magos Dominus Faustinius za Mechaniky. Jejich bitva bude legendární, tentokrát však můžete kampaň odehrát za obě rasy, což vedle nového gameplaye zlepší vyprávění. Za obě rasy prožíváte stejný příběh, ale z jiného úhlu pohledu a dohrání za obě je nutné pro celkový obraz.
Za obě rasy prožíváte stejný příběh, ale z jiného úhlu pohledu a dohrání za obě je nutné pro celkový obraz
Hratelnost je mezi rasami také podobná. U obou táhnete jednotkami na tahy podobně jako v XCOM, na rozdíl od prvního dílu tu teď je větší důraz na překážky, za které se můžete schovat. A na rozdíl od prvního dílu můžete sami určovat pořadí jednotek, jen jestli hrajete první vy nebo nepřítel, ovlivní hra samotná.
Když hrdinové hrají prim
Přesouvání jednotek, aktivování bonusů či boj samotný, to je dost podobné tomu, co už znáte z předchozích her. Je důležité jednotky strategicky rozmístit a využít jejich speciální schopnosti. Střelce držet vzadu a naopak s jednotkou na blízko je fajn se ke střelci dostat, protože pak nemůže uniknout, aniž by od vás obdržel ránu.
Vaše bojová taktika by se ale vždy měla soustředit na zesílení vašeho hrdiny. V průběhu hraní totiž získáváte speciální body. Váš hrdina díky nim může získat rychlé bonusy, které pak výrazně ovlivní bojiště. Stejně jako v korporátech, na těch malých pěšácích přeci jen už tolik nezáleží.
Obě rasy mají nabídnout dost odlišný zážitek
Obě rasy mají nabídnout dost odlišný zážitek. Necroni jsou spíše ničící masou a vyplatí se nepřítele rozdrtit počtem jednotek, zatímco Mechanicové zase drží svou vzdálenost a kryjí se. Pouze vyzkoušení obou ras má přinést kompletní herní zážitek, za obě máte však prozkoumat rozmanitější část vesmíru, než bylo možné v jedničce.
Krásně temná galaxie
Zatímco jednička se držela temných Necroních katakomb, tady se podíváte více do vesmíru. Dle popisu na Steamu se budete snažit získat kontrolu nad celým světem, dobývat regiony a získávat důležité suroviny. To na Gamescomu bohužel nebylo ukázáno, ale opět to zní jako klasická Heroes mechanika, která hře dodá další napětí.
Po grafické stránce navíc hra také není špatná. Art direction dává smysl, obě rasy mají své typické rozeznatelné rysy, které je odlišují. Prostředí je na pohled zajímavé, je ničitelné a destrukci si budete užívat. To je u každé válečné hry pochopitelně velký bonus.
Snad se máme na co těšit. Ukázáno nám bylo málo, ale to, co jsme viděli vypadá skvěle. Příběh jsme sotva nakousli, nicméně ho sepisuje Warhammerový veterán Ben Counter, tak snad bude stát za to. Datum vydání nicméně stále neznáme, ale hry se dočkáme na Xbox Series X/S, PS5 a PC.