Recenze mobilní hry Call of Duty: Warzone Mobile. Doplnění velké trojky na mobilním poli

Call of Duty: Warzone Mobile • Call of Duty: Warzone Mobile

Třetí mušketýr dorazil na mobilní platformu. Zvládne Warzone na mobilech ukořistit stejně velké číslo hráčů jako CoD Mobile?

Call of Duty: Warzone Mobile

Call of Duty Wazone se může zařadit po bok velikánů Fortnite a PUBG z hlediska platformové dostupnosti. Konečně totiž zavítal také na mobilní zařízení, což jsme si rozhodně nemohli nechat ujít. Co nabízí mobilní port oblíbené online akce a na čem ještě musí vývojáři zapracovat?

Silná esence předlohy

Hráči konečně mají možnost poměřit své síly též na mobilních telefonech a tabletech, což s sebou přináší mnoho výhod, ale rovněž také ústupků. Mezi ty hlavní výhody patří především rychlá a téměř instantní dostupnost víceméně kdekoli po světě (pochopitelně s přihlédnutím k internetovému připojení) a tak trochu nový rozměr zábavy. Mezi hlavní nevýhody mobilního paření naopak řadíme trochu menší komfort a řadu ústupků, které je třeba vždy překousnout. Ostatně tohle máme zažité už z klasického Call of Duty Mobile, co válcuje mobilní platformy řadu let.

Call Of Duty Warzone Mobile

Do velké míry tak kvalitu mobilního portu určuje především balanc vývojářů, kteří musejí řešit stovky nelehkých otázek. Mobilní hraní je totiž především o kompromisech a jejich vyváženost určuje výstupní kvalitu titulu. Nejinak je tomu pochopitelně i v případě Warzone.

Jedná se o poctivý vývar s příchutí originálu, esenci toho nejdůležitějšího z Warzone, avšak s velkými a rozhodně i pochopitelnými ústupky

Zároveň je ovšem nutné si uvědomit, že mobilní verze Warzone není primárním zdrojem zábavy a vlajkovou lodí společnosti Activision. Jde o kapesní odbočku, která se snaží být k dispozici všude tam, kde si hráči nemohou vychutnávat klasický Warzone. Málo kdo totiž sáhne po mobilní verzi s větší chutí než po klasickém velkém bratříčkovi. Mobilní verze nabízí spíše esenci toho nejdůležitějšího.

A přesně tak novinku vnímám. Jedná se o poctivý vývar s příchutí originálu, esenci toho nejdůležitějšího z Warzone, avšak s velkými a rozhodně i pochopitelnými ústupky, které však mohou nejednoho hráče zamrzet.

Slabším strojům vstup zakázán

Tou největší slabinou je rozhodně optimalizace. Pokud totiž nemáte ve výbavě opravdu hodně slušný mobilní telefon, budete skutečně trpět. Osobně jsem recenzoval na Samsungu A 52 5G, který nevnímám jako úplné bláto. Dočkal jsem se však opravdu odporné grafiky, která spadá někam do období minulé dekády. Ze zkušenosti ovšem moc dobře vím, že tenhle mobilní telefon toho dokáže předvést mnohem, mnohem více. Další redakční stroje v čele s vlajkovou lodí Xiaomi 14 či přímo herně zaměřeným POCO F4 GT se s titulem dokázaly poprat mnohem obstojněji a až na pochopitelné zahřívání dokázali grafickou stránku hry pozvednout na to maximum, kterého lze dosáhnout.

Call Of Duty Warzone Mobile

Zklamáním je potom zjištění, že mobilní Warzone neumožňuje jakékoli vlastní změny v oblasti grafického nastavení podobně, jak je tomu o klasické mobilní verze CoD. Vše je totiž předem jasně dáno na základě vašeho hardwaru bez možnosti učinit vlastní volbu. Pokud tak nemáte v ruce alespoň průměrný mobilní telefon co se výkonnosti týče, výsledné pocity budou opravdu smíšené. Já se bohužel dočkal otřesných zubatých textur, nízkého rozlišení a bídné dohledové vzdálenosti. Na silnějších strojích je však situace odlišná a při středním a vysokém grafickém nastavení vypadá mobilní Warzone opravdu skvěle.

Tou největší slabinou je rozhodně optimalizace, především pak pro slabší mobilní zařízení

Naopak silnou stránkou titulu je určitě pohodlnost samotného hraní a možnost personalizace ovládání. Mobilní battle royale tituly jsou známé velkou mírou automatizace a ani zde se nejedná o výjimku. Vývojáři však hráčům umožňují spousty dalších dodatečných možností, zejména v oblasti přizpůsobení ovládání, nastavení velikosti tlačítek, průhlednosti apod. Nechybí ani možnost automatické střelby, ovšem jak již bývá zvykem, za cenu mírného zpoždění.

Kdo by dával přednost gamepadu, může směle připojit a užívat si hru na něm. Což s sebou rozhodně do budoucna přinese nějakou tu výhodu na bojišti. Ostatně správné nastavení a přizpůsobení ovládání je pro úspěchy ve Warzone opravdu klíčové a rozhodně se vyplatí mu věnovat trochu pozornosti. Právě v tyto momenty se pokládají stavební kameny budoucího úspěchu či neúspěchu.

Cross ano, ale ne platform

Většinou hráčů bude jistě zajímat otázka propojení jednotlivých platforem. V tomto ohledu bohužel Warzone oproti konkurenci pokulhává, neboť cross-platform nepodporuje. Na druhou stranu ale nemusí jít nutně o nevýhodu. Můžeme totiž tento krok vnímat jako snahu o vytvoření dvou spravedlivých a nezávislých světů. Cross-progress už vývojáři implementovat dokázali, což umožňuje spousty nových možností.

Call Of Duty Warzone Mobile

Z hlediska herních režimů se má Warzone rozhodně o co opřít. Nabízí totiž celkem širokou paletu zkrácených režimů či plný battle royale, a to na dvou dostupných mapách, klasický Verdansk nebo Rebirth Island. Osobně jsem raději volil vždy zkrácené režimy, které jsou díky své patnáctiminutovce pro mobilní zařízení naprosto ideální.

Závěrem musím ještě vyjádřit velké zklamání nad opravdu pomalým načítáním a zdlouhavým připojováním do hry, které bylo totálně úmorné. Mobilní verze Warzone vychází na zařízení Android a pochopitelně i iOS.

Mobilní veze Call of Duty Warzone je dle očekáváním slušný doplňkem pro milovníky klasiky. Skrývá v sobě velký potenciál a rozhodně si najde velkou hráčskou základnu. Na startu však bohužel trpí nepříliš vyváženou optimalizací, na které je třeba zapracovat. Celkově však můžeme i přes velkou vlnu negativních recenzí hru spíše doporučit, alespoň tedy fanouškům battle royale žánru.

Hra byla recenzována na telefonech Samsung Galaxy S23 5G, Xiaomi 14, POCO F4 GT a Sony Xperia X5.